Автолюбителям
Nissan KPGC-10 Skyline 2000 GT-R Coupe 1970-1972 «Хакосука»

Nissan KPGC-10 Skyline 2000 GT-R Coupe 1970-1972 «Хакосука»

За задумом виробника, Skyline у кузові C10 спочатку задумувався як компактний 4-дверний седан або 5-дверний універсал, з гамою силових агрегатів у вигляді 1.5-літрового двигуна G15 або 1.8-літрового G18, що працюють у парі з 4-ступінчастою механічною коробкою. Але в жовтні 1970 року, на Токійському автосалоні компанія Nissan викликала незабутній фурор – додавши в модельний ряд заряджене спортивне купе Nissan Skyline 2000 GT-R в кузові KPGC-10. Під капотом цього монстра з Йокогами розташувався 2-літровий 6-циліндровий агрегат потужністю 160 к.с., що має абревіатуру S20.

Завдяки укороченій колісній базі, більш легкої спорядженій масі ніж у седана і аеродинамічного профілю, Skyline в кузові Coupe відразу ж став улюбленою платформою для флагманського варіанта GT-R від Nissan, який до цього часу був доступний тільки в конфігурації 4-дверного седана.

Nissan KPGC-10 Skyline 2000 GT-R Coupe 1970-1972 «Хакосука»

Але і GT-R у кузові седан був не такий простий, за два роки виробництва з 1969 по 1970 рік, Skyline GT-R у кузові седан (внутрішній код моделі PGC-10) набув легендарного статусу завдяки своїм подвигам на гоночних треках. Задуманий як основний спортивний автомобіль для японської гоночної програми Nissan Touring Car PGC-10 здобув 36 перемог поспіль до того моменту, коли його повністю зняли з виробництва.

Технічні характеристики GT-R являли собою цілу низку удосконалень, таких як: посилену підвіску, спеціально розроблені для цієї моделі колеса, збільшений паливний бак, п’яти-, а не чотириступінчасту механічну коробку передач, диференціал обмеженого прослизання (LSD) і спортивну тематику інтер’єру та екстер’єру. Однак справжнім секретом успіху GT-R став сучасний шестициліндровий двигун S20, запозичений у гоночного автомобіля Prince R380 Group 6. Адже саме у 1969 році компанія Nissan повністю викупила компанію Prince Motors та всі її розробки.

GT-R Coupe показавши чудові результати маневрених характеристик на тестовому треку, за задумом босів Nissan повинен був продовжити розпочате седаном у комплектації GT-R. Як і його попередник, KPGC-10 Coupe пропонувався як дорожня спец-версія і тільки для внутрішнього ринку Японії і звичайно тільки з правим кермом.

Амортизатори повністю незалежної підвіски були встановлені на кшталт МакФерсон, спереду і на осьових важелях ззаду, так на відміну від інших моделей сімейства C10, GT-R поставлявся з більш короткими і жорсткими пружинами. Низький кліренс і жорсткіша підвіска ось весь секрет відмінної керованості 2000 GT-R Coupe. Спереду було встановлено дискові гальма, а ззаду – барабанні.

Над задньою віссю було встановлено потужний 100-літровий паливний бак, унікальна та зручна річ для маленького GT-R.

Nissan KPGC-10 Skyline 2000 GT-R Coupe 1970-1972 «Хакосука»

Двигун S20 для GT-R як ми вже знаємо, був запозичений у Prince R380 Group 6. У ньому використовувався чавунний блок і алюмінієва головка блоку циліндрів з чотирма клапанами на кожен циліндр і відповідно з двома розподільними валами з верхнім розташуванням. Перед встановленням кожна головка була ретельно відполірована та оброблена вручну. Також були встановлені трубчасті колектори, що переходять у роздвоєний вихлоп, з’єднаний в одну “банку”.

Система живлення здійснювалася через три двокамерні карбюратори Mikuni-Solex 40 PHH-3, а ступінь стиснення була встановлена на рівні 9,5:1. Вага двигуна S20 склала 199 кг. Пікова потужність складала 160 л.с. при 7000 об/хв. Для порівняння, “Нісановський” 1998-кубовий двигун Skyline 2000 GT мав один верхній розподільний вал, два клапани на циліндр, один карбюратор і ступінь стиснення 9,0:1. Він видавав всього 105 л.с., щоб вони робили без компанії Prince Motors.

Більш аеродинамічний профіль купе також дозволив збільшити максимальну швидкість до 214 км/год (проти 198 км/год у седана). і знизити лобовий опір, а час розгону від 0 до 100 км/год було на дві десятих швидше за седан – 9,6 секунди.

Виробництво KPGC-10 Coupe було розпочато відразу після його дебюту на Токійському автосалоні в жовтні 1970 року. Випуск було припинено у вересні 1972 року, на той час було збудовано 1197 автомобілів, усі з яких були з правим кермом. Згодом компанія Nissan представила друге покоління GT-R Coupe, KPGC-110, на виставці Токіо в жовтні 72-го року. Тим не менш, ця модель виявилася комерційним розчаруванням, у зв’язку з цим помилкою Nissan відродить назву GT-R на своїх автомобілях тільки в 1989 році.

Крім 36 перемог гоночної команди Nissan на GT-R у кузові седан, протягом наступних дванадцяти місяців новий варіант у кузові купе отримав ще 14 перемог поспіль, дев’ять з яких дісталися робочій команді, а решта п’яти – приватним командам. Перемога заводського пілота Куніміцу Тахакасі на гонці Фудзі 300 км, 20 березня 1972 ознаменувала 50-ту перемогу GT-R поспіль. Заводська команда Nissan повністю припинила свою діяльність у жовтні 1972 року. Серед фанатів марки – автомобіль отримав прізвисько Hakosuka (Hakosuka) від словосполучень Хако (Haco) у перекладі з японської означає «коробка» з незграбних форм KPGC-10, а сука (Ska) – так японці у вигляді свого мовного діалекту вимовляють англійською слово Skyline ( skyline, Sukairain).

0

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *